De drie voordelen van multivitamine

Multivitamine

We weten allemaal dat gezond eten belangrijk is. Net zoals genoeg slapen en voldoende beweging. Hoewel we weten dat dit belangrijk is, doen we dit niet altijd. Soms lukt het gewoon simpelweg niet. Of weten we niet waar we moeten beginnen. Om deze reden kun je starten met multivitamine. Suppletie kan ondersteunen in alle vitamines en mineralen. Het is een waardevolle aanvullen op je voedingspatroon en je levensstijl op die manier. Zo krijg je wel alle stoffen binnen om je fit en vitaal te voelen.

In dit artikel leggen wij je uit welke drie voordelen multivitamine hebben en hoe dit ondersteuning kan zijn, maar zeker ook een aanvulling op een gezonde levensstijl.

Ondersteuning

Multivitamine biedt goede ondersteuning. Hoewel iedereen met een gezond eetpatroon al een eind komt, is het fijn om ondersteuning te hebben. Zo weet je zeker dat je voldoende vitamines en mineralen binnen krijgt. In een multivitamine zit onder andere:

  • Vitamine A.
  • Vitamine D3.
  • Vitamine K2.
  • Magnesium.
  • Jodium.
  • Selenium.
  • Omega-3.

Door een multivitamine te gebruiken, weet je zeker dat je alle stoffen binnenkrijgt die nodig zijn om fit te zijn. Het is een boost voor je immuunsysteem. Zeker in de wintermaanden kan jouw immuunsysteem wel wat hulp gebruiken.

Geen risico op tekorten

Je loopt dankzij multivitamine geen risico op tekorten. Zo lopen bijvoorbeeld Vegetariërs vaak tegen een B-12 tekort en ijzer te kort. Maar ook bij een normaal eetpatroon zien ze vaak nog tekorten aan ijzer, koper, selenium, vitamine a en zink. Een multivitamine vult deze tekorten gemakkelijk aan. Tegenwoordig zijn er zelfs vitamines die geschikt zijn voor vegans, zodat je niet tegen je principes in hoeft te gaan. Je kunt dus ook gerust op zoek gaan naar multivitamine speciaal voor een vegan eetpatroon.

Risico’s verkleinen

Het kan ook helpen risico’s te verkleinen. Zo is magnesium ontzettend goed voor de energiehuishouding in je lichaam, zodat je niet alleen meer energie hebt, maar ook beter slaapt. EPA en DHA zijn omega-3 vetzuren. Deze vetzuren verkleinen de kans op hart- en vaatziekten. Bovendien heeft het een cholesterolverlagend effect. En zo zijn er genoeg vitamines die helpen om jouw kans op ziekten te verkleinen. Wat dacht je van jodium? Dit heeft niet alleen een positief effect op jouw geheugen en concentratie, ook de werking van je schildklier wordt bevorderd.

Bied jouw lichaam de ondersteuning die het wil

Elk lichaam is anders, maar vrijwel elk lichaam kan ondersteuning gebruiken met vitamines en mineralen. Zoek naar een suppletie die past bij jou. Zo zijn er tegenwoordig complete multivitamines. Zo hoef je niet allemaal potjes te verzamelen om voor elk mogelijk kwaal een passende vitamine te zoeken. Deze complete suppletie is voorzien van alle mineralen en vitamines voor een gezond en sterk lichaam. Zo ondersteun je in alles en zit je altijd goed.

Aanbevolen